Introducció



A finals de maig del 2014 ens vam assabentar de que l'International Vulcan Rally de Suècia del 2015 seria del 25 al 28 de juny. La veritat és que ens va molt millor l'agost, igual que el Vulcan Rally de Noruega del 2012, però tot i això ens comencem a plantejar anar-hi. Jo no hauria de tenir massa problemes per demanar una setmana de festa al juny, però l'Eva no ho té tant fàcil. Per sort el dimecres 24 serà Sant Joan, i per tant festa, o sigui que amb dos dies personals al dijous i divendres ja tenim 5 dies seguits. El pla llavors seria que jo pugi sol en moto, ella vagi en avió fins a Göteborg, jo la reculli allà i anem en moto a la concentra que només està a 70 km. De tornada la deixo altre cop a l'aeroport i jo torno a baixar sol.

El "problema" ve el mes de febrer, quan donem positiu en una prova d'embaràs. Sorpresa molt agradable que ens fa replantejar-nos moltes coses, entre elles el viatge a Suècia. L'Eva estarà de 6 mesos, i no ens podem plantejar un viatge en moto, per curt que sigui, dormint de tenda. De moment el viatge queda anul·lat.

Però jo no em trec el viatge del cap, i a l'abril en tornem a parlar. Estic fent el segon nivell de suec, em va molt bé i m'agradaria poder practicar amb suecs de veritat. Veient la il·lusió que em fa, l'Eva m'anima a anar-hi ni que sigui sol.

Demano la setmana de festa a la feina, m'inscric a la concentra i començo a planejar el viatge. Com el 2012, la primera intenció és pujar i baixar amb l'AutoZug, però em trobo que han eliminat la terminal de Narbonne, i la més propera és a Lörrach, al sud d'Alemanya, a uns 1.100 km de casa. Quina putada! Llavors replantejo el viatge i decideixo fer la pujada fent visites als amics: la Tina a Gundelfingen, el Christian a Berlin, el Ramon a Copenhague i la Lisbeth a Bergkvara. Em poso en contacte amb ells, i tots estaran encantats de rebre'm a casa seva. Per la tornada sí que decideixo fer el tram Hamburg-Lörrach en tren per estalviar un dia de pallissa per l'autopista.

La novetat tecnològica d'aquest viatge ha estat el GPS. En tots els viatges fets fins ara ens havíem apanyat amb els mapes de paper, però aquest cop vaig sol i no tindré a l'Eva de copilot perquè em vagi guiant. Em preocupen especialment el dia de Berlín, el de Copenhague i el d'Hamburg, i és que entrar en una gran ciutat que no coneixes pot ser molt complicat. Així que m'instal·lo el programa Sygic al mòbil, em descarrego els mapes de tots els països que em calen i ja estic preparat per anar sol.

Al final han estat 10 dies de viatge per 5 països (Catalunya, França, Alemanya, Dinamarca i Suècia), amb un total de 5.260 km recorreguts i 280 litres de gasolina consumits.

NOTA: si clickeu a les fotos de tot el reportatge, les podeu fer més grans.

<---- Aquestes també

La Ruta

He dividit el viatge en dues etapes:

Etapa 1: La pujada i turisme pel sud de Suècia
01Dissabte 201.115 kmSant Boi - Gundelfingen
02Diumenge 21830 kmGundelfingen - Berlín
03Dilluns 22407 kmBerlín - Copenhague
04Dimarts 23321 kmCopenhague - Bergkvara
05Dimecres 24318 kmBergkvara - Öland - Bergkvara
Etapa 2: La concentra i la tornada
06Dijous 25351 kmBergkvara - Vårgårda
07Divendres 2690 kmVårgårda
08Dissabte 2740 kmVårgårda
09Diumenge 28681 kmVårgårda - Hamburg
10Dilluns 291.086 kmLörrach - Sant Boi